gryiksiazki.pl
Gry

Gry na podstawie książek – lista tytułów. Jakie jeszcze pozycje mogą doczekać się przeniesienia do świata rozgrywek?

Kamil Woźniak9 maja 2024
Gry na podstawie książek – lista tytułów. Jakie jeszcze pozycje mogą doczekać się przeniesienia do świata rozgrywek?

Jeśli lubisz grać w gry i jesteś fanem książek, to na pewno z utęsknieniem czekasz na przeniesienie na ekran swoich ulubionych tytułów. Wiele książek już znalazła się w sprzedaży w formie gier, a na inne czekamy. Sprawdźmy, o jakich wydawnictwach mowa.

Nie tylko ekranizacje

Każdy przywykł do tego, że książki doczekują się ekranizacji. Warto jednak mieć na uwadze, że nie mniejsze grono czytelników jest też graczami – a oni czekają na grywalne wersje swoich ulubionych tytułów. Jeśli na bieżąco śledzisz ten rynek, to na pewno wiesz, że najlepsze ebooki często szybko doczekują się wersji zarówno kinowych, jak i w formie gier. Oto kilka przykładów, które warto mieć na uwadze!

„Wiedźmin” z serią gier

Nie można tutaj powiedzieć, że twórcy gry inspirowali się tym, co dzieje się w książkach, bardzo dokładnie. Raczej ogólny świat, w którym umieszczony został wiedźmin Geralt, inspirowany był tym literackim. Okazało się to strzałem w dziesiątkę, bo powstało nie tylko kilka gier dotyczących przygód wiedźmina, ale i parę pobocznych tytułów, które cieszyły się mniejszym lub większym zainteresowaniem, jak np. karcianka „Gwint”.

Harry Potter – nie tylko „Hogwarts Legacy”

Dla wielu fanów serii o Harrym Potterze to właśnie ta gra była pierwszą osadzoną w świecie nastoletnich magów. W rzeczywistości nie jest to prawda, bo Potter doczekał się już wcześniej kilku ciekawych tytułów. Nie wszystkie były jednorako udane, a wiele z nich może dziś przerażać słabym poziomem technologii, jednak jak na czasy, w których powstawały, trzeba oddać im sprawiedliwość: gromadziły przed ekranami fanów serii!

„Metro 2023” i walka o przetrwanie

Książka rosyjskiego pisarza Dmitrija Glukhovsky’ego o tym samym tytule okazała się bestsellerem. Opowiadała o wojnie nuklearnej i setkach ludzi walczących o przetrwanie, w obawie przed promieniowaniem, w moskiewskim metrze. Wizja postapokaliptyczna, która wciągnęła niejednego gracza, a przy okazji stała się inspiracją dla pisarzy z innych krajów.

A może klasyki? „Dante's Inferno” w akcji

Jeśli lubisz „Boską komedię” Dantego z jego opisami kręgów piekielnych, ta gra typu slasher z pewnością przypadnie Ci do gustu. Tytuł został wypuszczony przez EA Games w 2010 roku i opierał się w całości na literackim pierwowzorze. Wcielisz się w samego Dantego, a Twoim zadaniem będzie dotarcie do zmarłej ukochanej – przez wszystkie kręgi piekła…

Na co jeszcze czekamy?

W 2023 roku rozeszły się plotki – potem potwierdzone – że przeniesienia do świata gier doczeka się powieść Olgi Tokarczuk „Anna In w Grobowcach Świata”. Za „Ibru”, bo tak będzie nazwany tytuł, odpowiedzialne mają być Paradise Lost i Metamorphosis. Ma to być gra bez rozwiniętego systemu walki.

Gry, podobnie jak i książki, mogą wciągać na długie godziny. Przenoszą w świat fantazji, co sprawia, że są doskonałą odskocznią, zwłaszcza w stresującym czasie. Warto śledzić na bieżąco, jak wyglądają zapowiedzi co ciekawszych tytułów z rynku polskiego i zagranicznego.

Artykuł sponsorowany

Oceń artykuł

rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

Tagi

artykuł sponsorowany
Autor Kamil Woźniak
Kamil Woźniak

Nazywam się Kamil Woźniak i od 5 lat pasjonuję się światem gier. Moje doświadczenie obejmuje zarówno recenzowanie najnowszych tytułów, jak i analizowanie trendów w branży, co pozwala mi na głębokie zrozumienie tego dynamicznego środowiska. Specjalizuję się w grach komputerowych, a także w planszowych, co czyni mnie wszechstronnym autorem, który potrafi dostrzegać różnorodne aspekty tego fascynującego hobby. Posiadam wykształcenie w dziedzinie dziennikarstwa, co pozwoliło mi rozwijać umiejętności pisarskie i analityczne, a także zdobyć uznanie w środowisku branżowym. Moim celem jest dostarczanie rzetelnych i wartościowych informacji dla czytelników, aby mogli lepiej zrozumieć wybór gier oraz ich wpływ na kulturę i społeczeństwo. Wierzę w znaczenie dokładności i obiektywności w moich tekstach, co buduje zaufanie moich odbiorców. Pisząc dla gryiksiazki.pl, pragnę dzielić się swoją pasją oraz wiedzą na temat gier, oferując unikalne spojrzenie na nowości i klasyki w tej dziedzinie. Chcę inspirować innych do odkrywania niezwykłych światów gier i wspierać ich w podejmowaniu świadomych decyzji zakupowych.

Udostępnij artykuł

Napisz komentarz

Polecane artykuły