Zwolnienia w studiu Blackbird Interactive, odpowiedzialnym za grę Homeworld 3, potwierdzili byli pracownicy. Wśród osób, które straciły pracę znalazł się między innymi główny producent jednego z projektów oraz dyrektor gry, który awansował na to stanowisko zaledwie 3 miesiące temu. Studio tłumaczy decyzję o redukcji zatrudnienia presją ekonomiczną i koniecznością dostosowania się do sytuacji, w której partnerzy odłożyli na półkę nowe projekty. Zapewnia jednak, że zwolnienia nie wpłyną na rozwój oczekiwanej kontynuacji kultowej serii strategii czasu rzeczywistego.
Zwolnienia w studiu Blackbird Interactive
O zwolnieniach w kanadyjskim studiu Blackbird Interactive, odpowiedzialnym za tworzenie strategii czasu rzeczywistego Homeworld 3, poinformowali na portalu LinkedIn byli pracownicy. Wśród osób, które straciły pracę znalazł się między innymi Jacob Van Rooyen, który pracował jako główny producent nad jednym z projektów. Wyraził on wdzięczność za wsparcie otrzymane od byłych współpracowników i życzył powodzenia tym, którzy nadal poszukują nowego zatrudnienia.
Kolejną osobą dotkniętą zwolnieniami jest Alexander Weatherton, który w listopadzie ubiegłego roku awansował na stanowisko dyrektora gry. Po czterech latach pracy w Blackbird Interactive stał się ofiarą fali redukcji zatrudnienia w firmie. Jak stwierdził, pomimo trudnej sytuacji docenia zdobyte doświadczenie i kontakt z wspaniałymi ludźmi. Liczy, że w przyszłości wykorzysta nabytą wiedzę.
Oficjalne potwierdzenie zwolnień
Doniesienia byłych pracowników zostały potwierdzone przez samo Blackbird Interactive w oświadczeniu przekazanym serwisowi PC Gamer. Firma przyznała, że ze względu na presję ekonomiczną, na którą nie miała wpływu, musiała podjąć "niefortunny krok" i zdecydować się na rozstanie z częścią załogi.
Jak twierdzi studio, był to element koniecznego planu dostosowawczego spowodowanego tym, że niektórzy partnerzy odłożyli na półkę nowe projekty. Rozważono wiele opcji uniknięcia redukcji zatrudnienia, jednak żadna z nich nie była możliwa do zrealizowania.
Szeroki pakiet świadczeń dla zwolnionych
Mimo trudnej decyzji o zwolnieniach, Blackbird Interactive deklaruje, że zwalnianym pracownikom zaoferowano rozszerzony pakiet świadczeń i odpraw. Obejmuje on między innymi wsparcie w poszukiwaniu nowego zatrudnienia czy pomoc psychologiczną. Dodatkowo zapewniono także dostęp do biura i sprzętu przez okres adaptacji po utracie pracy.
Taka postawa wobec zwalnianych osób spotkała się z pozytywnym odbiorem. Wielu byłych pracowników doceniło podejście firmy i deklarowało chęć powrotu, gdyby tylko pozwoliła na to kondycja studia.
Wpływ kryzysu na decyzję o redukcji
Blackbird Interactive nie ukrywa, że zdecydowało się na cięcia kadrowe pod wpływem pogarszającej się koniunktury gospodarczej i zachowawczej postawy partnerów. Od dwóch lat obserwujemy skutki pandemii, a obecnie także efekty konfliktu zbrojnego w Ukrainie i związanej z nim niepewności.
Te czynniki bez wątpienia odbiły się na nastrojach w branży elektronicznej rozrywki. Wielu wydawców i developerów zdecydowało się wstrzymać lub anulować projekty. To z kolei przełożyło się na gorszą kondycję finansową ich kontrahentów.
Czytaj więcej: Microsoft mówi 'nie' dla Game Passa na konsolach Sony i Nintendo? Zgoda czy niezgoda?
Fala zwolnień w branży gier
Niestety los Blackbird Interactive nie jest odosobniony. W ostatnich miesiącach zaobserwowaliśmy serię głośnych zwolnień w największych firmach z branży. Redukcje zatrudnienia przeprowadziły między innymi Electronic Arts, Amazon Games czy Unity Technologies.
Zeszły rok był czasem brutalnych zwolnień w branży gier wideo, a rok 2024 niestety kontynuuje ten niepokojący trend.
Sytuacja nie napawa optymizmem. Pogarszająca się koniunktura i niepewność sprawiają, że kolejne studia mogą zmierzyć się z koniecznością redukcji kosztów. A to niestety w wielu przypadkach wiąże się ze zwolnieniami pracowników.
Podsumowanie
O zwolnieniach w studiu Blackbird Interactive, pracującym nad grą strategiczną Homeworld 3, poinformowali byli pracownicy. Wśród osób dotkniętych redukcją zatrudnienia znaleźli się między innymi główny producent projektu oraz niedawno awansowany na stanowisko dyrektora gry. Firma tłumaczy zwolnienia trudną sytuacją ekonomiczną i koniecznością dostosowania się do partnerów, którzy wstrzymali nowe projekty.
Twórcy gry zapewniają, że mimo oszczędności zwalnianym oferują atrakcyjny pakiet świadczeń. Niestety los studia Blackbird Interactive wpisuje się w trend masowych zwolnień obserwowanych w ostatnich miesiącach w branży gier. Pogarszająca się koniunktura zmusza kolejnych deweloperów do redukcji kosztów operacyjnych.